Tijdens de MeetUp gaan gemeenten, de VNG, en andere vakspecialisten vrij met elkaar in gesprek. Het doel is om kennis uit te wisselen, vragen te laten stellen en ervaringen te delen met betrekking tot de werkzaamheden van Markt en Overheid. Deze keer staan leveranciersmanagement en Common Ground centraal.

U kunt van tevoren best practices, worst practices, vragen, en oproepen insturen doormiddel van het aanmeldformulier.

De bijeenkomst kent de volgende agenda:

  • Welkom - 5 min
  • Korte presentaties over relevant of actueel onderwerp met betrekking tot Markt en Overheid:
    • Handelingsperspectief leveranciersmanagement - 15 min
      Handelingsperspectief leveranciersmanagement bij nieuwe en gewijzigde wet- en regelgeving. Dit document is voor gemeenten waar het leveranciersmanagement (nog) niet is geregeld. Het bied handvatten voor het gesprek met de leverancier wanneer ICT-applicaties moeten blijven voldoen aan wet en regelgeving. Hierna volgt een napraat en vragen over de presentatie.
    • Toelichting portfolio Common Ground - 20 min
      Hoe kan ik als gemeente zoeken binnen het overzicht van Common Ground producten en diensten (live demo Common Ground portfolio)? Hierna volgt een napraat en vragen over de presentatie. 
  • Gesprek na aanleiding van ingestuurde best of worst practices, vragen en oproepen - 10 min
  • Mogelijke volgende stappen - 5 min
  • Laatste mededelingen en afsluitingen - 5 min

De MeetUps worden maandelijks georganiseerd met afwisselend GIBIT en Markt en Overheid als focus. De Markt en Overheid MeetUp vindt ook plaats op 22 oktober.

Locatie en tijd

  • Online, MS Teams
  • Dinsdag 25 juni van 11.00 tot 12.00 uur

Doelgroep

Inkopers, juristen, CIO's, leveranciersmanagers, contractmanagers, managers ICT en CDO's

Kosten

Geen

Organisator

VNG Realisatie