Samen met gemeenten en leveranciers werkt de VNG aan MijnServices. Digitale services die de interactie tussen gemeente en inwoner verbeteren. Bent u benieuwd of de MijnServices iets voor uw gemeente zijn? Sluit dan eens aan bij een van onze heartbeatsessies, waarin we u meenemen in wat we ontwikkelen.

MijnServices

Gemeenten communiceren met hun inwoners via veel verschillende kanalen. Maar hoe zorgt u er nou voor dat die goed op elkaar zijn afgestemd, en dat u via elk kanaal gebruiksvriendelijke en transparante dienstverlening biedt? Een Omnichannel-strategie en onze MijnServices helpen daarbij. Met een Omnichannel-strategie zorgt u ervoor dat al u communicatiekanalen goed op elkaar zijn afgestemd. MijnServices zijn digitale services die de interactie tussen gemeente en inwoner verbeteren. Gemeenten kunnen deze services aanbieden vanuit hun medewerkersportaal maar ook bijvoorbeeld in een persoonlijke digitale omgeving (zoals MijnOmgeving). Inwoners kunnen hiermee bijvoorbeeld zelf zaken regelen of de actuele status van hun aanvragen inzien. En medewerkers kunnen deze informatie ook inzien, zodat zij inwoners ook met de laatste stand van zaken kunnen helpen.  

Samen met zo’n 20 gemeenten en leveranciers realiseert de VNG gezamenlijk MijnServices die aan een goede standaard voldoen en die herkenbaar zijn. Daarmee sluit ons programma aan op de Common Ground-visie: collectief digitale dienstverlening eenvoudiger, flexibeler en slimmer inrichten.

Heartbeatsessies

Bent u benieuwd naar hoe andere gemeenten werken aan hun dienstverlening met onze MijnServices? Tijdens onze heartbeatsessies nemen we u maandelijks in 45 minuten mee in alle ontwikkelingen.

Locatie en tijd

  • Online, via Microsoft Teams
  • Maandag 3 juni van 16.00 - 16.45 uur
  • Deze sessie wordt maandelijks herhaald, zie agenda.

Doelgroep

Ambtenaren die zich bezighouden met IT en dienstverlening.

Kosten

Geen

Meer informatie

Organisator

VNG Realisatie