Gemeenten en ondernemers beleven het aanbestedingsproces ieder op hun eigen manier. Hoe zorgt u voor een goed samenspel? En wat gebeurt er zoal in het land om de aanbestedingspraktijk te verbeteren? In de tweede editie van het Beter Aanbesteden Magazine leest u over samenwerking, inkoopproces en strategie.

Lees het magazine

Interviews en artikelen 

Wethouder Rob Jonkman en inkoopadviseur Renée van Zijp vertellen over het belang van een goede verbinding tussen inkoopafdeling en bestuur, een van de belangrijkste speerpunten van een goed inkoopbeleid. ‘Laat je horen en blijf die verbinding zoeken met elkaar.’

Verder nodigde Beter Aanbesteden inkoopadviseur Esther Vogel (gemeente Alkmaar) en verkoper Roy Fhijnbeen uit voor een ‘blind date’. In het magazine delen zij open en eerlijk hun ervaringen (en frustraties) met aanbesteden. 

En de gemeente Amsterdam en de BUCH gemeenten vertellen hoe zij de dialoog met de markt organiseren. Ook gaat het magazine in op de waarde van evalueren van een aanbesteding met inschrijvers. 

Daarnaast leest u in dit tweede Beter Aanbesteden magazine onder meer:

  • Wat betekent de term ongeldige inschrijvingen eigenlijk?
  • De werkweek van inkoopadviseur Christa van Tol (stichting Rijk) 
  • Afgeronde activiteiten en resultaten van het programma Beter Aanbesteden

Lees en deel

Laat u inspireren en deel de artikelen met collega’s, (potentiële) leveranciers of opdrachtgevers, bijvoorbeeld op LinkedIn. Genoeg stof voor een goed gesprek over de mogelijkheden voor beter aanbesteden. 

Meer informatie 

Dit is de tweede uitgave in een serie Beter Aanbesteden Magazines. Het eerste magazine was een special met 10 verhalen over aanbesteden, aangevuld met informatie en tips. Beter Aanbesteden is een vierjarig programma van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK), VNG, VNO-NCW/MKB-Nederland en PIANOo. 

Tijdens de Week van #BeterAanbesteden organiseert het programma 3 verdiepingssessies: