Gemeentelijke informatie over de aanpak van de coronacrisis is van grote waarde om te behouden. Wijs de coronacrisis aan als een 'archief Hotspot' om tijdelijk te bewaren informatie in dit kader alsnog permanent te bewaren. Maak duidelijke afspraken over de archivering van audiovisuele verslagen met leveranciers van raadsinformatiesystemen. Binnen de gemeente moeten griffie, DIV, juridische zaken en archivaris samenwerken om de archivering te borgen.

Op deze webpagina vindt u de volgende informatie: 

Volledige brief
Handvatten voor de uitvoering van de Archiefwet

Bijlage(n)
Horizontale verantwoording Archiefwet 1995 via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) - Derde geactualiseerde versie april 2020
Factsheet Archivering audiovisuele verslagen van de raad
Selectielijst gemeenten en intergemeentelijke organen 2020 - VASTGESTELD STAATSCOURANT 11143, 26 februari 2020
Handreiking gebruik Selectielijst voor gemeenten en intergemeentelijke organen 2020

Thema

Duurzaam toegankelijk

Maand

Mei

Jaartal

2020

Verplichting

Must

Eigenaar

Adviescommissie Archieven, VNG