Om beter zicht te krijgen op het verloop van een aanbestedingstraject kunt u als aanbestedende dienst na afloop evalueren met inschrijvers. Het programma Beter Aanbesteden heeft hiervoor een modelformulier met instructie ontwikkeld. In een sessie op 21 juni wordt het gebruik van het formulier toegelicht.

Het formulier peilt de ervaringen aan de hand van diverse aspecten waarop inschrijvers vaak nog knelpunten ervaren. Bijvoorbeeld de leesbaarheid van de verschafte documenten, de voorwaarden en de gunningscriteria. Ook is het mogelijk het formulier aan te vullen of om te zetten naar een online formulier op de eigen website. De ingevulde evaluatieformulieren geven een beeld van waar het goed gaat en waar nog pijnpunten liggen in het aanbestedingsproces.

21 juni: Aan de slag met het evaluatieformulier aanbestedingen

In een praktische online sessie op 21 juni staan we stil bij de voordelen van het evaluatieformulier voor zowel aanbestedende diensten als ondernemers. Verder gaan we in op de praktische kant van het gebruik van het evaluatieformulier. 

Deel uw ervaringen

Om het model te blijven verbeteren hoort Beter Aanbesteden graag uw ervaringen met of aanvullende tips voor het evaluatieformulier. Deel ze met de regiomanagers van Beter Aanbesteden of in de LinkedIn-groep van Beter Aanbesteden

Over het programma Beter Aanbesteden 

Beter Aanbesteden is een vierjarig programma van het ministerie  van EZK, de VNG, VNO-NCW/MKB-Nederland en PIANOo, gericht op het verbeteren van de dialoog en samenwerking tussen overheden en ondernemers bij aanbesteden.