Datum

Met behulp van Serviceformules en Klantreizen worden de processen van verschillende producten en diensten in kaart gebracht en geoptimaliseerd.

Met behulp van Serviceformules en Klantreizen worden de processen van verschillende producten en diensten in kaart gebracht en geoptimaliseerd. Dit biedt voordelen voor de gemeente maar juist ook voor de klant. De wasstraat is een stappenplan om tot een optimale procesoptimalisatie te komen en een uitgewerkt stappenplan voor het oppakken van een product/proces.

Producten of diensten gaan door een “wasstraat” om verbeterd te worden met behulp van klantreizen en serviceformules door het doorlopen van de volgende stappen:

  • Samenstellen van een (tijdelijke) projectgroep
  • Bepalen van KPI’s
  • 1e sessie met (tijdelijke) projectgroep: huidige proces in kaart brengen
  • 2e sessie met (tijdelijke) projectgroep: proces controleren op volledigheid en correctheid
  • De klantreis
  • Een sessie waarin we het proces koppelen aan de 6p’s van de bijbehorende Serviceformule
  • Verbeterplan maken
  • Toetsen verbeterplan
  • Bijstellen van het proces en verbeterplan
  • Maken implementatieplan
  • Uitvoeren implementatieplan

Betrokken organisaties

  • VNG Realisatie
  • Gemeente Lingewaard
  • Werkgroep serviceformules

Contactpersoon

Wilt u contact opnemen met de gemeente die hier genoemd is? Neem dan contact op met dienstverlening.realisatie@vng.nl