Afgelopen najaar hield het programma Verbinden Schuldendomein een klanttevredenheidsonderzoek. We vroegen gemeenten naar hun tevredenheid met onze dienstverlening met betrekking tot informatievoorziening via de nieuwsbrief, website, het forum, mail en telefoon. Ook vroegen we naar de tevredenheid met onze producten, zoals handreikingen, tekeningen en de routekaart Financiële Zorgen. Graag delen we de belangrijkste resultaten.
Wellicht was u een van de precies 100 respondenten? Nogmaals hartelijk dank voor uw respons.
Gemeenten waarderen met name de actualiteit en hoge kwaliteit van de ondersteuningsproducten, de voorbeelddocumenten en tekeningen. Én de mogelijkheden tot contact met andere gemeenten onder andere via onlinebijeenkomsten, fysieke bijeenkomsten en het forum.
Dienstverlening en ondersteuningsproducten
De dienstverlening scoorde een rapportcijfer van 7,8. De ondersteuningsproducten scoorden een 7,7. De respons van de van de uitvraag is 16,7 %.
Mooie cijfers, die in de tabel hieronder zijn uitgesplitst.
Categorie | Dienstverlening | Product |
D81 - Bereikbaarheid via mail | 7,7 | |
DB3 - Benaderbaarheid | 7,8 | |
DP1 - Pro-actieve ondersteuning | 7,8 | |
DR1 - Reactieve ondersteuning | 8,0 | |
DT1 - Telefonische bereikbaarheid | 7,2 | |
PB1 - Betrouwbaarheid | 8,0 | |
PB3 - Beruikbaarheid instructie | 7,7 | |
PG1 - Gebruiksgemak | 7,5 | |
PV1 - Voldoet aan de verwachtingen | 7,6 | |
PV2 - Van toegevoegde waarde | 7,7 |
Gemeenten waarderen met name de actualiteit en hoge kwaliteit van de ondersteuningsproducten, de voorbeelddocumenten en tekeningen. Én de mogelijkheden tot contact met andere gemeenten onder andere via onlinebijeenkomsten, fysieke bijeenkomsten en het forum.
Verbeterpunten
Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Met stip op nummer 1 staat het verbeteren van de vindbaarheid van de ondersteuningsproducten. Dit herkennen we en hiermee gaan we aan de slag. Respondenten merkten ook op dat de producten uitgebreid zijn. Ook dit herkennen we. In de loop van dit jaar voegen we per thema een aantal ondersteuningsproducten samen. Dit draagt bij aan meer overzicht en minder herhaling van informatie, met behoud van de diepgang die juist ook wordt
gewaardeerd.
Suggesties?
Daarnaast blijven we via schulden@vng.nl graag uw feedback, vragen en suggesties ontvangen.