De Gemeente Best heeft vanaf het begin van de coronacrisis actief contact gezocht met ondernemers door de contactpersoon bedrijven binnen de gemeente langs te laten gaan bij winkeliers.

Jaartal
2021

Het gemeentehuis van Best is midden in het centrum te vinden, wat het makkelijk maakt om fysiek langs ondernemers te gaan en met ze in contact te komen. Om ondernemers te steunen heeft de gemeente een ‘Best bijzonder bon’ in het leven geroepen. Deze bon diende als middel om consumentenuitgaven te stimuleren en zo de omzet van ondernemers te vergroten. Mantelzorgers hebben de bon in de vorm van een mantelzorgcompliment ontvangen. Zo maakt men kennis met de winkels en ondernemers in Best. Ook collega’s en mantelzorgers die niet in Best wonen, doen hierdoor inkopen in Best.

Ondernemers hebben dit als zeer positief ervaren in tijden van corona. Het verloten van Best bijzonerbonnen onder ingeleverde kassabonnen gaf nog een extra impuls om lokaal te gaan kopen.

Succesfactoren

Succesfactoren die de gemeente Best wil meegeven zijn voornamelijk het hebben van face-to-face contact, het creëren of behouden van korte lijnen en het proactief meedenken met ondernemers. De gemeente heeft gemerkt dat ondernemers hier het meeste baat bij hebben.


Wilt u verder praten over de ervaringen en ideeën over dit onderwerp, dan kunt u contact opnemen met de contactpersoon van de gemeente.

Gerelateerde links

Contactgegevens

Naam

Denise Denderen

E-mail
d.van.denderen@gembest.nl