Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Vlog: stemmen in Nijmegen

Gemeenten in Beeld - Vlog #34 Nijmegen Net als in iedere gemeente is het in de gemeente Nijmegen erg belangrijk dat iedereen zo zelfstandig mogelijk kan stemmen.

2022

Actieprogramma inclusie 2021-2024

In Nijmegen is het belangrijk dat iedereen mee kan doen en erbij hoort. Dit actieprogramma is gericht op inclusie voor mensen met een fysieke, verstandelijke en mentale beperking.

2021

Drukte meten in de binnenstad, privacy by design

Door het meten van drukte in de binnenstad is het mogelijk om de economische gezondheid te volgen en bij te kunnen sturen. Deze data wordt ook ingezet t.b.v. de Conversie (een index op basis van het aantal passanten, aantal bezoekers...

2021