Praktijkvoorbeelden (15)

Filter resetten

MijnZaken Track&Trace: Transparant en Proactief

MijnZaken is ontstaan vanuit de Omnichannel-aanpak van de VNG. MijnZaken biedt een samengesteld overzicht van zaakgegevens voor de gebruiker en de medewerker. MijnZaken omvat alle informatie over de levering van producten en diensten door de overheid die voor burgers en...

2023

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Sparen voor bewonersinitiatieven met EdeDoet

Met Ede Doet ondersteunt de gemeente bewonersinitiatieven zonder ingewikkelde subsidieaanvragen of beoordelingscommissie. Op dit platform kan elke inwoner een idee aanmelden, waarbij de spelregels voor het aanmelden eenvoudig zijn.

2022

Ontgrieven WOZ bezwaren

De administratieve last bij de afhandeling van binnengekomen bezwaarschriften, tegen de hoogte van de WOZ waarde, verlagen. Waardoor enerzijds het proces efficiënter verloopt en er minder kosten betaald worden aan no cure no pay bedrijven door het niet behalen van...

2022

Samenwerkingsagenda Gemeenten Noord-Limburg en VGZ

Gemeenten in Noord-Limburg en VGZ werken samen met als doel een betere gezondheid en welbevinden voor de inwoners in de regio, met de juiste ondersteuning of zorg op de juiste plek voor iedere inwoner.

Gemeenten Noord-Limburg 2022