Praktijkvoorbeelden (6)

Filter resetten

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Stichtse Vecht voor iedereen: Lokaal inclusie Agenda

Met de Inclusie Agenda laat de gemeente Stichtse Vecht zien wat er al gedaan wordt, welke ambities er zijn en hoe met alle partijen samengewerkt moet worden om ervoor te zorgen dat iedereen in mee kan blijven doen. Het hoofddoel...

2021

Open Webconcept

Veel gemeenten zijn afhankelijk van de roadmap en bijbehorende kostenplaatje van digitale innovaties bij hun leveranciers. Het Open Webconcept heeft als doel om weer regie te krijgen op de eigen gemeentelijke digitaliseringsroadmap en het verbeteren van onderlinge marktwerking tussen de...

2022

Samenwerkingsagenda Gemeenten Noord-Limburg en VGZ

Gemeenten in Noord-Limburg en VGZ werken samen met als doel een betere gezondheid en welbevinden voor de inwoners in de regio, met de juiste ondersteuning of zorg op de juiste plek voor iedere inwoner.

Gemeenten Noord-Limburg 2022

Lokale herstelagenda gemeente Stichtse Vecht

De Lokale herstelagenda Stichtse Vecht maakt gebruik van de uitgangspunten uit de VNG notitie ‘Sociaal sterker de crisis uit’. Deze notitie geeft richting aan gemeenten om sociaal sterker uit de crisis te komen. Ook benoemt de notitie randvoorwaarden voor het...

2021

Business Intelligence als kip met de gouden eieren

Datagedreven sturing als nieuwe normaal in de gemeentelijke organisatie. Compensatie van de extra gemaakte jeugdzorgkosten door middel van transparante en geautomatiseerde informatielevering aan het ministerie van VWS.

2020