Praktijkvoorbeelden (15)

Filter resetten

Open Webconcept

Veel gemeenten zijn afhankelijk van de roadmap en bijbehorende kostenplaatje van digitale innovaties bij hun leveranciers. Het Open Webconcept heeft als doel om weer regie te krijgen op de eigen gemeentelijke digitaliseringsroadmap en het verbeteren van onderlinge marktwerking tussen de...

2022

Sparen voor bewonersinitiatieven met EdeDoet

Met Ede Doet ondersteunt de gemeente bewonersinitiatieven zonder ingewikkelde subsidieaanvragen of beoordelingscommissie. Op dit platform kan elke inwoner een idee aanmelden, waarbij de spelregels voor het aanmelden eenvoudig zijn.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Ontgrieven WOZ bezwaren

De administratieve last bij de afhandeling van binnengekomen bezwaarschriften, tegen de hoogte van de WOZ waarde, verlagen. Waardoor enerzijds het proces efficiënter verloopt en er minder kosten betaald worden aan no cure no pay bedrijven door het niet behalen van...

2022

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021