Sorteren
Vanaf 2021 werkt gemeente Schiedam met een nieuw klimaatbeleidsplan, dat voortbouwt op het Programma Duurzaamheid dat in de gemeente liep van 2016 tot 2018 en het klimaatadaptatieplan uit 2019. Daarnaast worden in het nieuwe beleidsplan de Global Goals als vertrekpunt...
Verkeersongevallen brengen veel menselijk leed met zich mee en de maatschappelijke kosten van verkeersongevallen bedragen meer dan € 14 miljard per jaar. Helaas neemt het aantal ongevallen en doden in het verkeer toe en afleiding is één van de belangrijkste...
De coronacrisis zorgt wereldwijd voor nieuwe fietspaden.
De huidige CO₂-uitstoot door mobiliteit in de metropoolregio bedraagt circa 4,3 Mton per jaar. Zo’n 80% wordt veroorzaakt door het wegverkeer: het vervoer van mensen en goederen. De helft van de uitstoot door het wegverkeer is afkomstig uit vrachtvervoer, de...
Gezien de ontwikkelingen, denkt de gemeente op grote schaal na over mobiliteitsoplossingen en circulatie in de gemeente. Verkeersveiligheid is daarbij een belangrijke randvoorwaarde.
Het college van burgemeester en wethouders verleent een instemmingsbesluit of een vergunning voor werkzaamheden in verband met de aanleg, instandhouding en opruiming van ondergrondse infrastructuren (kabels of leidingen), conform de geldende Verordening Ondergrondse Infrastructuur (hierna: VOI).
Rond het gebruik van gemeentegrond door nutsbedrijven voor hun kabels en leidingen is afgelopen 100 jaar een fors pakket aan documenten ontstaan. Dat pakket kan worden gekenmerkt als verouderd. Om dit te actualiseren heeft de gemeente een proces in gang...
In de gemeenten Dinkelland en Tubbergen is een maatwerkvoorziening voor het doelgroepenvervoer ingevoerd. Sinds 1 januari verzorgt de combinatie van Hulshof Taxiservice en Nijhuis Taxi ook het dagbestedingsvervoer, nadat in 2017 de regiotaxi en het leerlingenvervoer al naar het nieuwe...