Praktijkvoorbeelden (77)

Filter resetten

Kwikstart: landelijke en lokale informatie in 1 app

Van de ene op de andere dag op papier volwassen worden. Dat is niet niks. En voor velen, maar zeker voor kwetsbare jongeren, een uitdaging. Deze jongeren wil je zo goed mogelijk informeren over alles wat hen te wachten staat...

2023

Deltaplan Eindhoven

De gemeente Eindhoven brengt innovaties op het gebied van 4 ontwikkellijnen samen in het integrale programma Deltaplan Eindhoven.

2023

Proactieve dienstverlening uitbouwen in Stad Gent

De Stad Gent investeert in proactieve dienstverlening, actief wijzen op premies of kortingen, bepaalde rechten automatisch toekennen en geen gegevens meer verlangen als de overheid daar eigenlijk al over beschikt.

GemeenteStad Gent (B) 2023

Versnellingsteam als halt tegen uithuisplaatsingen

De regio Flevoland staat al jaren voor de opgave om ruim 1.000 uithuisgeplaatste kinderen een veilige basis te bieden. Daar kunnen jaarlijks zo’n 250 dreigende uithuisplaatsingen bijkomen als deze opgave niet radicaal anders wordt georganiseerd. Met ‘Flevoland’ heb je het...

Jeugdzorgregio Flevoland 2023

Op school in Holland Rijnland

De inzet van jeugdhulp in het gespecialiseerd onderwijs in de regio Holland Rijnland is verbeterd met Jeugdhulp op School (JOS).

Jeugd Holland Rijnland 2023

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Jongeren aan zet

Jongeren aan Zet (JaZ) is een programma voor jongeren die van de radar dreigen te verdwijnen. Jongeren die overal zijn afgehaakt, waarbij eerdere hulpverlening heeft gefaald. Overal zien we deze groep tussen wal en schip vallen. Nu lijkt een effectieve...

2023

Vernieuwing online stadhuis

Gemeente Apeldoorn heeft haar corporate website op een innovatieve wijze vernieuwd. Door lef te tonen om de al prima online dienstverlening uit te breiden met informatie waar de inwoner naar op zoek is en die inspireert. En tegelijkertijd de bezoeker...

2023

Antwoord op maat

Antwoord op maat is een project met als doel een betere informatieverstrekking aan inwoners. Het kanaal telefonie is decentraal ingericht met een extern KCC en 5 vakafdelingen met eigen nummer. Met een beter en sneller antwoord, heb je een betere...

2023