Praktijkvoorbeelden (29)

Filter resetten

Pilots netwerksamenwerking en samen indiceren in Twente

In Twente hebben partijen uit zorg en welzijn vanuit het hoofdlijnenakkoord Wijkverpleging gezocht naar oplossingen om de samenwerking tussen het medische domein, het zorgdomein en het sociaal domein te verbeteren.

2020

Almelo gaat grensverleggend te werk!

Eén gemeente, een bestand van ruim 2700 personen en drie jaar de tijd; een onderzoek onder de populatie bijstandsgerechtigden naar eventueel vermogen in het buitenland. De gemeente Almelo gaat de uitdaging aan en is dit jaar begonnen. Reden hiervoor is...

2020

Praktijkvoorbeelden Verplichtingen Participatiewet

De adviseurs van VNG Naleving zijn voortdurend in gesprek met gemeenten over de toepassing van de verplichtingen van de Participatiewet. Een belangrijk deel van de aandacht gaat uit naar het ophalen van best practices, die gemeenten ontplooien om misbruik en...

VNG Naleving 2021

Samen Rijswijk! Corona Maatregelenpakket Gemeente Rijswijk

Naast de landelijke steunmaatregelen wil de gemeente Rijswijk graag waar nodig Rijswijks maatwerk leveren. Het maatregelenpakket is de extra stap die bovenop de bestaande beleidsplannen en ingezette ontwikkelingen meer kracht geeft aan een maatschappelijk, sociaal en economisch herstel.

2021

Dashboard Voorzieningen: Inzicht in alle voorzieningen in de stad

Het dashboard moet het fundament versterken voor huisvestingskeuzes en vastgoedsturing, zowel vanuit het perspectief van opdrachtgevende beleidsdirecties, van de opdrachtnemende afdeling Vastgoed, als van gebiedsregisseurs en netwerkers uit de Rotterdamse gebieden. Daarvoor worden in het dashboard relevante gegevens uit beschikbare...

2021

Samen de schouders eronder zetten: Herstelplan Lansingerland

Met dit herstelplan wordt de lokale economie ondersteund en gestimuleerd bij het herstel. Hierin staan plannen voor de korte termijn. Deze integrale en concrete plannen moeten zorgen voor een directe, positieve impact op de gemeente.

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021