Praktijkvoorbeelden (6)

Filter resetten

Videobellen met bewoners

Om de lijntjes met de inwoners korter te maken, is in 2019 besloten om beeldbellen in te zetten. De doelstelling was: dienstverlening persoonlijk, dichtbij en maximaal online. En dat alles op een hoog niveau. Het begon als een experiment maar...

2021

De Taalsnelweg naar werk

De gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden streven met het duale traject ‘De Taal-snelweg naar werk’ ernaar nieuwkomers te koppelen aan de werkvraag van lokale werkgevers. Avres verzorgt jobcoaching op de werkvloer en VluchtelingenWerk is verantwoordelijk voor het taalonderwijs, waar praktijkgerichte...

2022

Voor nu (en later) ideaal, de dialoog gaat digitaal!

Corona zorgde ervoor dat Raalte niet meer fysiek met de inwoners in gesprek kon gaan. De gemeente is op onderzoek uitgegaan op welke manier de gemeente dit nog wel konden doen, want participatie is van de belangrijkste speerpunten van de...

2021