Praktijkvoorbeelden (43)

Filter resetten

Actieplan buitenslapers

In Rotterdam is een toename van het aantal dak- en thuislozen dat op de straten van de stad rondzwerft. Ook de overlast die Rotterdammers hiervan ervaren neemt toe. Met dit actieplan wil het Rotterdamse stadsbestuur in samenwerking met vele externe...

2024

Wat telt, over wat wel en niet goed gaat in je leven

Wat telt is een instrument voor inwoners, professionals en gemeenten dat gaat over wat telt in het leven van een inwoner: welke leefgebieden zijn voor hem of haar belangrijk? Het instrument maakt verandering van de inwoner op die leefgebieden inzichtelijk...

2023

Kwikstart: landelijke en lokale informatie in 1 app

Van de ene op de andere dag op papier volwassen worden. Dat is niet niks. En voor velen, maar zeker voor kwetsbare jongeren, een uitdaging. Deze jongeren wil je zo goed mogelijk informeren over alles wat hen te wachten staat...

2023

Deltaplan Eindhoven

De gemeente Eindhoven brengt innovaties op het gebied van 4 ontwikkellijnen samen in het integrale programma Deltaplan Eindhoven.

2023

Rotterdam gaat een digitale replica van de stad bouwen

Rotterdam gaat, in samenwerking met marktpartijen, een Open Urban Platform bouwen. Het platform zal volgens de gemeente een centrale plaats gaan innemen in de ontwikkeling van de digitale infrastructuur van de stad. Het is plek waar inwoners, bedrijven en instellingen...

2023

Het Beelddepot: een realistisch beeld van dakloosheid

Het Beelddepot draagt bij aan een realistischer beeld van dak- en thuisloosheid met oog op de kwetsbare positie van dak- en thuislozen en mate waarin het iedereen kan overkomen. Via samenwerking tussen journalisten, ontwerpers, wetenschappers, beleidsmakers én (met een sturende...

2023

Vlog: de gemeente Rotterdam heeft een digitale balie

Gemeenten in Beeld - Vlog #28 Rotterdam Rotterdammers kunnen bij hun gemeente terecht via de digitale balie. Makkelijk, efficiënt én persoonlijk. In deze video vertellen zowel inwoners als ambtenaren hoe ze deze nieuwe vorm van dienstverlening ervaren.

2021