Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

Onbeperkt meedoen: Inclusieagenda Borne 2024+

In Borne hebben inwoners en mensen met een beperking meegedacht over de inclusieagenda. Zij hebben hun persoonlijke ervaringen verteld aan de gemeente op het gebied van openbaar vervoer, sporten, informatie, winkels, openbare gebouwen en openbare ruimtes.

2024

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Global Goals-bijdragers in het zonnetje met ‘Helden van Helmond’

De gemeente Helmond wil haar inwoners inspireren om bij te dragen aan de 17 Global Goals, of duurzame ontwikkelingsdoelen. Met het initiatief ‘Helden van Helmond’ bedankt de Gemeente burgers die een bijzondere bijdrage leveren aan de Global Goals met welverdiend...

2022

Digitale geboorteaangifte 3.0

Met het Digitale geboorteaangifte ontwikkelt de gemeente een service waarmee kersverse ouders in een voor hen hectische tijd samen plaats- en tijdsonafhankelijk geboorteaangifte kunnen doen. Dit levert een grote tijdsbesparing op voor zowel de inwoner als de gemeente.

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Veranderopgave Inburgering (VOI) duale trajecten

De gemeenten Hengelo, Borne en Haaksbergen zetten in samenwerking met het ROC van Twente een duaal traject op voor een brede doelgroep statushouders met een uitkering. Naast werkervaring en taal zet de pilot ook nadrukkelijk in op branchegerichte vakscholing.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021