Praktijkvoorbeelden (18)

Filter resetten

Duidelijkere teksten door lezerspanel Versimpelteam 

Het Versimpelteam van de gemeente Zwolle heeft één doel: het versimpelen van lastige teksten van de gemeente. Vereenvoudigen van de brieven, webteksten en formulieren. Zodat iedereen ze begrijpt. Deze casus is finalist van #GemeenteDelers 2022.

2022

MAEX Amsterdam; inzicht en versterken sociale impact

MAEX Amsterdam geeft inzicht in de waarde en behoeften van maatschappelijke initiatieven uit de stad en stimuleert bedrijven, overheden en fondsen om bij te dragen aan deze initiatieven. MAEX Amsterdam biedt een manier om op een directe en toegankelijke wijze...

2022

Verstandig gebruik sensoren openbare ruimte

Living Lab Sensible Sensor Reyeroord heeft geëxperimenteerd met gebruik van sensoren in de buitenruimte en heeft standaarden ontwikkeld op technisch, organisatorisch en sociaal gebied, waarbij behoeften van bewoners centraal staan.

2021

Het Stadsdiner 

Op een aangename en ontspannen manier andere inwoners van je stad leer kennen die je anders niet zou tegenkomen. De gedachte van het stadsdiner is dat je meer gevoel voor je stad en haar inwoners krijgt naarmate je er een...

2022

Verdwijn- en verschijnbanen: over de verandering van werk

Werk verandert of verdwijnt door digitalisering, automatisering en robotisering. Ook in de publieke sector. De tentoonstelling ‘Verdwijn- en verschijnbanen’ brengt de verandering in beeld van vijftien beroepen. Toen, nu en straks.

2021

Dashboard Voorzieningen: Inzicht in alle voorzieningen in de stad

Het dashboard moet het fundament versterken voor huisvestingskeuzes en vastgoedsturing, zowel vanuit het perspectief van opdrachtgevende beleidsdirecties, van de opdrachtnemende afdeling Vastgoed, als van gebiedsregisseurs en netwerkers uit de Rotterdamse gebieden. Daarvoor worden in het dashboard relevante gegevens uit beschikbare...

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021