Sorteren
Digitale dienstverlening zó makkelijk en toegankelijk maken dat gebruikers hieraan de voorkeur geven, als ze informatie zoeken, zaken willen regelen of gewoon contact willen met de gemeente.
De mobiele co-creatieplek Karel is tijdens de coronacrisis omgedoopt tot de KARonA bus (Karel ontmoet Amsterdam). Hiermee zijn het afgelopen halfjaar (okt 2020 - mrt 2021) 1.600 fysieke gesprekken gevoerd in Oost en was er contact met de bewoners en...
Werken vanuit de bedoeling is een veel gebezigd adagium. Maar hoe krijg je het in de hele gemeentelijke organisatie voor elkaar? Concerncontroller Jeroen van Veen van de gemeente Weert introduceerde in zijn gemeente een stuurmodel gebaseerd op de plan-do-check-act-cyclus.
Amsterdam kent zo'n 150.000 laaggeletterden. 'Dat zijn omgerekend drie Johan Cruijff Arena's vol', zegt wethouder Marjolein Moorman.
Direct duidelijke taal voor iedereen! De overheid moet duidelijk communiceren.