Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

'Je moet in je nieuwsbrief niet roepen dat je het zo goed doet'

In contact komen met gedupeerde ouders én blijven: dat is voor het herstelteam van Zaffier het allerbelangrijkst. Dat blijkt niet altijd eenvoudig. Nikki Wassens bedacht met haar team een nieuwsbrief voor ouders. Het bleek dé manier om te verbinden.

2023

Van kantoorpand tot opvanglocatie

De verbouwing van het leegstaande kantoorpand aan de Wognumsebuurt is inmiddels afgerond. Vanaf eind februari zijn hier circa 250 Oekraïense vluchtelingen opgevangen. Deze vluchtelingen stromen door uit de hotels waar ze hiervoor verbleven.

2023

Het Alkmaarse Burgernetwerk

Gemeente Alkmaar plaatst in 2021, 2022 en 2023 telkens een nieuwe serie burgersensoren in de stad. Deze zijn door de bewoners gebouwd voor het volgen van decibel metingen en luchtkwaliteit. De meetdata is toegankelijk voor iedereen.

2023

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021

Project POCITYF

De gemeente Alkmaar is samen met de Portugese stad Évora een voorbeeldstad waarbinnen duurzame oplossingen voor een groenere en slimmere leefomgeving worden toegepast. POCITYF is in het leven geroepen door de Europese Unie om historische steden zoals Alkmaar en het...

2022

Amersfoort gaat inburgeraars (al) breder begeleiden

De begeleiding bij inburgering wordt in Amersfoort vanaf 1 juli 2021 verbreed. Met de nieuwe aanpak is de gemeente een van de eersten in Nederland en neemt ze een voorschot op de nieuwe wet Inburgering die naar verwachting op 1...

2021