Sorteren
Datagedreven sturing als nieuwe normaal in de gemeentelijke organisatie. Compensatie van de extra gemaakte jeugdzorgkosten door middel van transparante en geautomatiseerde informatielevering aan het ministerie van VWS. Als gemeente wil men 'in control' zijn voor wat betreft de jeugdzorgkosten. Een...
Corona zorgde ervoor dat Raalte niet meer fysiek met de inwoners in gesprek kon gaan. De gemeente is op onderzoek uitgegaan op welke manier de gemeente dit nog wel konden doen, want participatie is van de belangrijkste speerpunten van de...
Signalen is het kanaal voor inwoners, bezoekers en bedrijven om melding te maken bij de gemeente. Signalen is een open source proces- en taaksysteem voor het afhandelen van meldingen openbare ruimte.
Klantcontactcentrum gemeente Goes van gewoon goed naar Excellent!
In de IJsselgemeenten experimenteerde de afdeling Intake & Handhaving de afgelopen maanden met de zogeheten Zelfinspectie app. Met deze app voert een klant aan de hand van een sturende vragenlijst ‘zelf’ zijn huisbezoek uit. Gemeenten en klanten zijn tevreden. En...
De gemeente heeft als doel om in samenspraak met bewoners de openbare ruimte op te knappen en tevens te kijken naar ontmoetingsplekken, klimaatadaptatie en veiligheidsbeleving.
Op 1 januari 2019 is de gemeente Beekdaelen gefuseerd en zijn wij gestart met het project "Meet the Locals". In oktober 2020 is het project officieel gelanceerd. Het versterken van de leefbaarheid voor de eigen inwoners, door ze in contact...
Informatie over de energietransitie samenbrengen in 1 platform en ontsluiten voor verschillende stakeholders met verschillende doelen: Sturing op processen, samenwerking stimuleren binnen en buiten de gemeente.
Gemeente Opsterland zet zich het komende jaar ook op mondiaal niveau in om de samenwerking tussen stad en platteland te versterken. Met het tekenen van de ‘letter of intent’ van UN-Habitat is deze afspraak op 9 maart 2021 vastgelegd. ‘De...