Praktijkvoorbeelden (8)

Filter resetten

Duidelijkere teksten door lezerspanel Versimpelteam 

Het Versimpelteam van de gemeente Zwolle heeft één doel: het versimpelen van lastige teksten van de gemeente. Vereenvoudigen van de brieven, webteksten en formulieren. Zodat iedereen ze begrijpt. Deze casus is finalist van #GemeenteDelers 2022.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Spreek je Buurtaal

Spreek je buurtaal is een project waarbij basisscholen in de grensregio elkaars taal en cultuur leren kennen.

2020

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021

KARonA bus zorgt voor ontmoeting

De mobiele co-creatieplek Karel is tijdens de coronacrisis omgedoopt tot de KARonA bus (Karel ontmoet Amsterdam). Hiermee zijn het afgelopen halfjaar (okt 2020 - mrt 2021) 1.600 fysieke gesprekken gevoerd in Oost en was er contact met de bewoners en...

2021