Praktijkvoorbeelden (8)

Filter resetten

Snelle toegang tot briefadres voor dakloze jongeren

Alle dak- en thuisloze jongeren in Den Haag tussen de 18 en 27 jaar krijgen een briefadres als ze daar om vragen. Het doel van deze pilot is te voorkomen dat de situatie van een jongere niet verslechterd en een...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Service Blueprint - de brug tussen leefwereld en systeemwereld

Inwoners ervaren de informatievoorziening en dienstverlening van de overheid als een doolhof. Ook is de informatie van en over de inwoner versnipperd over verschillende systemen en heeft de inwoner er ook geen zicht en controle op. De dienstverlening wordt vaak...

2021

De rupsen komen!

Net als veel gemeenten werd ook Enschede in 2019 overvallen door de overlast van de eikenprocessierups. Inwoners klaagden veel, er was veel onvrede. De communicatie kwam laat op gang en was erg formeel. Dat leidde tot nog meer onbegrip en...

2020