Praktijkvoorbeelden (32)

Filter resetten

Antwoord op maat

Antwoord op maat is een project met als doel een betere informatieverstrekking aan inwoners. Het kanaal telefonie is decentraal ingericht met een extern KCC en 5 vakafdelingen met eigen nummer. Met een beter en sneller antwoord, heb je een betere...

2023

Zo werkt Gouda aan inclusiviteit

In Gouda moet iedereen mee kunnen doen. Het mag daarbij niet uitmaken of je een handicap hebt, ziek bent, wat je geslacht is, op wie je valt of wat je achtergrond is. Of je nu oud bent of jong, veel...

2023

Processenlandschap en Processenlijst gemeente

Gemeente Hilversum wil een beeld hebben van welke processen zij binnen de gemeentelijke organisatie gebruiken. Hiervoor werken zij nu met een processenlandschap en een processenlijst

2023

Onderzoek naar doorgifte van persoonsgegevens

Gemeente Amsterdam heeft een format en een procesplaat samen met 2 externe advieskantoren ontwikkeld, in lijn met hun eigen privacy beleid. Hiermee anticiperen ze op verdere ontwikkeling van het cloudbeleid. Dit wordt gebruikt als blauwdruk om alle processen die zij...

2023

Snelle toegang tot briefadres voor dakloze jongeren

Alle dak- en thuisloze jongeren in Den Haag tussen de 18 en 27 jaar krijgen een briefadres als ze daar om vragen. Het doel van deze pilot is te voorkomen dat de situatie van een jongere niet verslechterd en een...

2022

Stichting Oosterhout SDG Lokaal verbindt ondernemers

Het belang van partnerschappen is essentieel in het behalen van de 17 duurzaamheidsdoelen. Stichting Oosterhout SDG Lokaal zet een stap in de goede richting en verbindt de gemeente met ondernemers en onderwijs om de duurzaamheidsdoelen te vertalen naar lokale acties.

2022

Digitale geboorteaangifte 3.0

Met het Digitale geboorteaangifte ontwikkelt de gemeente een service waarmee kersverse ouders in een voor hen hectische tijd samen plaats- en tijdsonafhankelijk geboorteaangifte kunnen doen. Dit levert een grote tijdsbesparing op voor zowel de inwoner als de gemeente.

2022