Praktijkvoorbeelden (13)

Filter resetten

'Echt of Nep?' een interactieve film voor senioren

De ontwikkelde film wordt gebruikt voor het verhogen van de cyberweerbaarheid van senioren. Op een laagdrempelige manier wordt kennis bijgebracht over veilig internetgebruik. Niet door informatie te zenden, maar door de senioren mee te nemen in de ervaring en na...

VeiligheidsAlliantie regio Rotterdam 2023

Nooit te oud om te beginnen

Samen Ouder Worden publiceerde een e-book met inzichten en tools uit 4 jaar waarin samen met ouderen op zoek werd gegaan naar de waarde van zingeving en meedoen. Samen Ouder Worden is een programma van de Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk...

Samen Ouder Worden/ Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV) 2023

Cyberambassadeurs maken bewoners digitaal weerbaar

Om de toenemende cybercriminaliteit aan te pakken leidt Gemeente Breda bewoners op tot cyberambassadeurs. Deze vrijwilligers zijn een schakel tussen politie, gemeente en bewoners. Ze waarschuwen buurtbewoners voor online gevaren en geven tips om zich te wapenen tegen cybercriminelen.

2022

MDT (Maatschappelijke Diensttijd) op Zuid

MDT is kort voor maatschappelijke diensttijd: een ontdekkingsreis voor jongeren tussen de 14 en 27 naar de beste versie van henzelf. Een kans om hun talenten te ontdekken, nieuwe dingen te leren en van betekenis te zijn voor een ander...

2022

Kind kan de digitale was doen!

De gemeente en politie doen er samen alles aan om cybercriminaliteit aan te pakken. Maar kunnen het niet alleen. Amsterdam zoekt Cyber Agents die meehelpen in de strijd tegen cybercriminaliteit. Dit praktijkvoorbeeld eindigde in de top 12 van de inzendingen...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Gemeentelijk Informatiepunt in de bieb

Burgers kunnen in bibliotheek terecht voor laagdrempelige hulp. Ze worden geholpen met het zoeken van informatie op de gemeentelijke website, het maken van een afspraak of worden doorverwezen.

2021