Praktijkvoorbeelden (77)

Filter resetten

Praktijkvoorbeelden van loopbeleid

Om lopen te stimuleren, hebben verschillende gemeenten loopbeleid gemaakt. U vindt deze praktijkvoorbeelden in de Toolbox Loopbeleid.

Ruimte voor Lopen 2023

Het Utrechtse Klimaatpanel: hoe werkt dat?

Gemeente Utrecht heeft sinds dit jaar een Klimaatpanel: een groep van 50 ingelote Utrechters denkt 5 keer per jaar mee over de klimaatthema’s waar de gemeente aan werkt. Hoe is dat panel ontstaan, hoe werkt het en wat zijn de...

2023

Monitor internationalisering 2023: facts & figures over internationale Leidenaren

Jaarlijks publiceert de gemeente Leiden de monitor internationalisering, waarin concrete cijfers worden gepresenteerd over de Leidse internationale inwoners en hun woon- en werkgedrag. Internationals zijn alle inwoners van Leiden met een niet-Nederlandse nationaliteit. Deze groep omvat onder andere arbeidsmigranten, kenniswerkers...

2023

Proactieve dienstverlening uitbouwen in Stad Gent

De Stad Gent investeert in proactieve dienstverlening, actief wijzen op premies of kortingen, bepaalde rechten automatisch toekennen en geen gegevens meer verlangen als de overheid daar eigenlijk al over beschikt.

GemeenteStad Gent (B) 2023

'Echt of Nep?' een interactieve film voor senioren

De ontwikkelde film wordt gebruikt voor het verhogen van de cyberweerbaarheid van senioren. Op een laagdrempelige manier wordt kennis bijgebracht over veilig internetgebruik. Niet door informatie te zenden, maar door de senioren mee te nemen in de ervaring en na...

VeiligheidsAlliantie regio Rotterdam 2023

City Data Specificatie-Mobiliteit (CDS-M)

Deelmobiliteit wordt op steeds meer plekken ingezet als duurzaam alternatief voor de traditionele vervoersvormen. Hierbij worden veel data opgehaald over het gebruik van deelmobiliteit.

2023

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Vernieuwing online stadhuis

Gemeente Apeldoorn heeft haar corporate website op een innovatieve wijze vernieuwd. Door lef te tonen om de al prima online dienstverlening uit te breiden met informatie waar de inwoner naar op zoek is en die inspireert. En tegelijkertijd de bezoeker...

2023

Antwoord op maat

Antwoord op maat is een project met als doel een betere informatieverstrekking aan inwoners. Het kanaal telefonie is decentraal ingericht met een extern KCC en 5 vakafdelingen met eigen nummer. Met een beter en sneller antwoord, heb je een betere...

2023