Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

De digitale balie: oogcontact maakt echt het verschil

Het oorspronkelijke doel was volgens Bjorn Dirkse, procesmanager innovatie, om het oogcontact met Rotterdammers te herstellen na de intelligente lockdown van maart 2020. Het doel werd al snel ambitieuzer: daadwerkelijke dienstverlening mogelijk maken via een videoverbinding. Daarvoor is identificatie, veilig...

2021

Service Blueprint - de brug tussen leefwereld en systeemwereld

Inwoners ervaren de informatievoorziening en dienstverlening van de overheid als een doolhof. Ook is de informatie van en over de inwoner versnipperd over verschillende systemen en heeft de inwoner er ook geen zicht en controle op. De dienstverlening wordt vaak...

2021

De rupsen komen!

Net als veel gemeenten werd ook Enschede in 2019 overvallen door de overlast van de eikenprocessierups. Inwoners klaagden veel, er was veel onvrede. De communicatie kwam laat op gang en was erg formeel. Dat leidde tot nog meer onbegrip en...

2020