Praktijkvoorbeelden (6)

Filter resetten

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

G4 ontwikkelt handreiking voor bestrijding gevolgen cybercrises

Onze afhankelijkheid van gedigitaliseerde processen en systemen is zo groot geworden dat verstoring, uitval of misbruik kan leiden tot maatschappij-ontwrichtende effecten. Om de weerbaarheid te vergroten is het essentieel dat de overheid snel en effectief kan reageren op een cybercrisis...

2020

Toegankelijkheid op de kaart

Deze toegankelijkheidskaart is bedoeld als hulpmiddel voor horecaondernemers om gastvrij te kunnen zijn voor mensen met een beperking.

2019

Rotterdam verzamelt ideeën voor een toegankelijker stad

Een app waarmee mensen met een gehoor- of spraakbeperking 112 kunnen bereiken, een social mediacampagne gericht op meer bewustwording hoe je omgaat met mensen met een beperking, een Kruip uit je Huid Dag: een greep uit de ideeën die de...

2019

Handreiking Participatiewet voor dak- en thuisloze jongeren

Dakloosheid onder jongeren is een complex probleem. Dit betekent dat een meerjarige aanpak nodig is, met een scala van maatregelen op het gebied van preventie, begeleiding en wonen, deels in het systeem en deels in de uitvoering.

Divosa 2020