Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

Utrecht presenteert stedelijke Global Goals rapportage

In Nederland zijn er 130 Global Goals gemeenten die de 17 Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties onderschrijven. Na Amsterdam in 2022 heeft nu ook Utrecht een lokale Global Goals rapportage gepubliceerd. Hiermee beoogt de stad te rapporteren...

2023

Coördinatieplan Veiligheid: Jaarwisseling 2021-2022

Het coördinatieplan is gericht op een zo veilig en gezond mogelijk verloop van de jaarwisseling. Het openbare leven moet zo goed als mogelijk blijven functioneren en de veiligheid en gezondheid van de inwoners, deelnemers, bezoekers en hulpdiensten moet gewaarborgd blijven.

2021

Communicatiestrategie jaarwisseling 2020/2021

In de communicatiestrategie staan het handelingsperspectief, de geldende regels en de te nemen maatregelen centraal. Omdat het niet bekend is of het Coronavirus tijdens de jaarwisseling nog in ons land is, zijn er twee kernboodschappen geformuleerd.

2020

Duurzame duinwatertappunten op Schiermonnikoog

Dagelijks worden in ons land vijfhonderdduizend plastic flesjes weggegooid, waarvan een deel als zwerfafval in de natuur belandt. Met de installatie van openbare watertappunten laat Global Goals gemeente Schiermonnikoog zien dat het echt onnodig is om plastic flesjes te kopen...

2022

Samen Groen in Gulpen-Wittem

Duurzaamheid is een complex en breed begrip. Om inwoners een antwoord te kunnen geven op de vraag ‘wat betekent duurzaamheid in het dagelijks leven?’, heeft gemeente Gulpen-Wittem het initiatief ‘Samen Groen’ in het leven geroepen. Door het delen van informatie...

2022

Kind kan de digitale was doen!

De gemeente en politie doen er samen alles aan om cybercriminaliteit aan te pakken. Maar kunnen het niet alleen. Amsterdam zoekt Cyber Agents die meehelpen in de strijd tegen cybercriminaliteit. Dit praktijkvoorbeeld eindigde in de top 12 van de inzendingen...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021