Doe mee aan de jaarlijkse enquête waarmee de ontwikkeling van het gemeentelijk vastgoedmanagement en de verduurzaming in beeld worden gebracht. Met dit onderzoek krijgen gemeenten een landelijk beeld over de sturing, verduurzaming, uitvoering, samenwerking met de markt en beschikbare middelen.

Investering en opbrengst

Hoe meer gemeenten meedoen aan de enquête, hoe completer het beeld van het vastgoedmanagement bij gemeenten. Het invullen kost 45 minuten tot een uur. Deze investering levert u inzicht op waar uw gemeente staat ten opzicht van andere gemeenten.

Verschillende disciplines

Het beheer van het vastgoed vraagt om kennis van verschillende disciplines. Dit komt ook tot uiting in de enquête. Er zijn vragen voor de

  • portefeuillemanager: over all
  • onderhoudsmanager: blz 2 en 10-11
  • verduurzamer: blz 4-6 en 10-11
  • informatiemedewerker: blz 7-9 en 10-11
  • financieel expert: blz 11-12

Het systeem is zo opgezet dat invullen van de vragen en indienen in 1 keer moet. Wij raden gemeenten dan ook aan om voor het invullen van de digitale vragenlijst de beantwoording voor te bereiden op basis van de vragenlijst hieronder. 

Bouwstenen voor Sociaal

De enquête is opgezet door het kennisplatform Bouwstenen voor Sociaal. Dat heeft een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van het vastgoedbeheer bij onder andere gemeenten. Voor meer informatie of vragen over de enquête kunt u bellen met Bouwstenen voor Sociaal: 033 - 2584337.

Meer informatie 

●    Ga naar de complete vragenlijst om het invullen van de enquête voor te bereiden
●    Ga naar de digitale vragenlijst om de antwoorden van uw gemeente in te dienen