Hier vindt u literatuursuggesties die genoemd worden in het Webcollege Jeugdreclassering Deel 1: Wat weten we over het ontstaan en stoppen van jeugddelinquentie? 

  1. Andrews, D.A. & Bonta, J. (2010). The psychology of criminal conduct (5th edition). Newark, N.J.: LexisNexis, (over What Works en RNR Model) 
  2. Menger, A. Krechtig, L. & Bosker, J. (2013). Werken in gedwongen kader. Methodiek voor het forensisch sociaal werk.. Amsterdam, SWP.
  3. Van der Laan, P., Slot, W., W. Hoeve, M. en Loeber, R. (2015). Jonge criminelen die volwassen worden. Wat beïnvloedt hun gedrag en wat is de rol van justitie? Amsterdam, SWP.
  4. Weijers, I. & Eliaerts, C. (2015). Jeugdcriminologie. Achtergronden van jeugdcriminaliteit. Den Haag : Boom Lemma uitgevers.     

Dit is een van de 4 webcolleges over jeugdreclassering die zijn ontwikkeld voor gemeenten. De webcolleges zijn ontwikkeld door het Lectoraat Werken in een Justitieel Kader van de Hogeschool Utrecht, in opdracht van de VNG en in afstemming met een aantal medewerkers van verschillende gemeenten.