Gemeentelijke Uitvoering (28)

Dit is een overzicht van projecten, programma's en diensten die voortkomen uit de Gezamenlijke Gemeentelijke Uitvoering (GGU). Zij helpen gemeenten de dienstverlening te verbeteren en een doelgerichte en efficiënte organisatie op te zetten. Het overzicht is ingedeeld volgens de hoofdthema's van de GGU. Projecten die nog in ontwikkeling zijn of waar nog geen besluit over genomen is, zijn (nog) niet in dit overzicht opgenomen. Lees meer over de GGU en het GGU portfolio.

Filter resetten
Handen

GIBIT

GIBIT staat voor Gemeentelijke Inkoop bij IT Toolbox. Deze uniforme inkoopvoorwaarden helpen gemeenten bij het professionaliseren van de inkoop van ICT-diensten en –producten. Gemeentelijke diensten digitaliseren steeds verder. Dat maakt professionalisering van inkoop van ICT essentieel. De GIBIT-Toolbox levert hiervoor...

Ondersteuning gemeentelijke organisatie
Chip

Monitor Doelgerichte Digitalisering

De Monitor Doelgerichte Digitalisering (MDD) geeft inzicht in het gebruik van landelijke voorzieningen van een gemeente. Op basis daarvan geeft de MDD tips en adviezen hoe gemeenten hun digitale ambities verder kunnen realiseren. In de samenvatting krijgen gemeenten direct een...

Informatiesamenleving
Ondersteuning gemeentelijke organisatie
Gesprek

Duidelijke overheidscommunicatie

Overheidscommunicatie is niet duidelijk genoeg, dat blijkt uit onderzoeken. Gemeenten krijgen modelteksten, een handleiding om duidelijker te communiceren en workshops en evenementen rond kennisuitwisseling over duidelijke overheidscommunicatie.

Inclusieve samenleving
Informatiesamenleving
Ondersteuning gemeentelijke organisatie
Handen

GT Connect

GT Connect 2 is een gezamenlijke aanbesteding waarmee VNG voor gemeenten diensten in wil kopen die diverse telefonie- en communicatieproducten met elkaar integreren, op basis van het reeds door gemeenten gebruikte MS Teams platform. GT Connect 2 is de opvolger...

Ondersteuning gemeentelijke organisatie
Deur

Omnichannel kanaalstrategie - dienstverlening

Bewoners, ondernemers en instellingen die contact hebben met hun gemeente doen dit via verschillende interactiekanalen. Denk aan het raadplegen van informatie via een mobiele app, online formulieren of een persoonlijk gesprek aan de balie. Die variëteit aan kanalen heeft voordelen...

Ondersteuning gemeentelijke organisatie
Verlicht kantoor

Vensters voor bedrijfsvoering

Wat is het percentage overhead bij de gemeente? En hoe verhoudt zich dat tot andere gemeenten? Hoe staat het met de interne klanttevredenheid? Allemaal vitale informatie voor een manager bedrijfsvoering. Dankzij Vensters voor Bedrijfsvoering kunnen zij de bedrijfsvoering van de...

Ondersteuning gemeentelijke organisatie
Meisje bellend aan laptop

14+ netnummer

Het 14+netnummer realiseert één telefonische ingang voor gemeenten. Bijna alle bewoners van Nederland kunnen met dit nummer gemakkelijk hun gemeente bellen. Het bestaat uit het cijfer 14 plus het netnummer van de gemeente. Bijvoorbeeld 14 010 voor Rotterdam of 14...

Ondersteuning gemeentelijke organisatie