Geachte voorzitters van de commissie Informatiesamenleving en het College voor Dienstverleningszaken, 

We staan samen achter de collectiviseringsbeweging zoals in de resolutie wordt voorgesteld. De boodschap om de niet-onderscheidende gemeentelijke digitalisering te collectiviseren en daarmee de gezamenlijke slagkracht en weerbaarheid te vergroten is goed, de vrijblijvendheid moet ervan af. Het realiseren van één overheidscloud en het voeren van gezamenlijke inkoop verdient de prioriteit, het is daarbij zaak te versterken wat er al is en dat waar mogelijk te helpen opschalen.