De aanstaande korting van het gemeentefonds heeft grote gevolgen voor onze inwoners. Van 10 februari tot 26 maart voert de VNG campagne om deze impact zichtbaar te maken, onder andere via de media en onze socialmediakanalen. Doe mee. Samen kunnen we een krachtig geluid laten horen!
Uw verhaal telt
Gemeenten hebben 342 verhalen te vertellen. We vragen u daarom om Tweede Kamerleden – vooral die van de coalitiepartijen – te benaderen en hen inzicht te geven in de financiële problemen van uw gemeente en de gevolgen daarvan voor inwoners. Ook verzoeken we u om aandacht te vragen voor deze kwesties in lokale en regionale media. Sluit aan bij de VNG-campagne of breng een ander aan het ravijn gerelateerd thema onder de aandacht.
Doe mee op social media
Help ons de boodschap te verspreiden! Met een serie video's brengen we de impact van het financiële ravijn in beeld. Hiervoor interviewen we burgemeesters, wethouders, samenwerkingspartners en andere stakeholders uit heel het land. Deel onze video's en berichten op uw socialmediakanalen met de hashtags #1voor12 en #ravijn.
We zijn te vinden op:
Thema's
We besteden aandacht aan de volgende thema’s:
- Wonen (9-16 februari)
- Jeugdzorg (17-23 februari)
- Veiligheid (24 februari-2 maart)
- Infrastructuur/wegen (3-9 maart)
- Zorg en gezondheid (10-16 maart)
- Bestaanszekerheid (17-23 maart)
- Achterblijvende investeringen (24-28 maart)
- Ravijn in de regio (31 maart - 4 april)