Design Thinking is hot. Niet alleen op het gebied van producten, maar ook steeds meer op het ontwikkelen van nieuwe dienstverlening en werkprocessen binnen gemeenten. Design Thinking wordt vaak ingezet als onderliggende methodiek bij het verbeteren van klantreizen, customer journeys.

Maak kennis met de denkwereld van designers, ontdek hoe u Design Thinking toe kunt passen bij het vernieuwen van projecten, diensten of werkprocessen binnen uw gemeente. Design Thinking helpt innovatievragen beter in beeld te krijgen; Het helpt beter te kunnen achterhalen wat de burger wil en samen bijzondere en realistische oplossingen bedenken. Maar ook hoe u tijdens het ontwikkelproces vernieuwende thema’s vindt en hoe u het gekozen concept uittest in de praktijk.

Uitgangspunt daarbij is:

  • Volgens het 5-staps-proces zoals designbureau Ideo en Stanford University die hanteren: empathize-define-ideate-prototype-test.
  • De klant echt begrijpen, antropologie; customer journey, persona’s.
  • Reframing zoals beschreven door prof. Kees Dorst in Frame Innovation.
  • Stappenmodel van Value Proposition Design door Osterwalder c.s.

Tijdens deze workshop gaan we vooral in op het 5-staps-proces van Ideo/Stanford.

Locatie en tijd
  • Online, via Zoom
  • 2 dagdelen
Doelgroep
  • Gemeenteambtenaren
Kosten
  • € 495,-
Meer informatie
Organisator
VNG Connect