Inwoners kunnen met allerlei hulpvragen terecht bij de gemeente. Maar wat als mensen niet weten waar ze precies heen moeten, niet goed doorverwezen worden of niet efficiënt geholpen worden?
In een reeks portretten deelt Movisie ervaringsverhalen rondom de toegang tot ondersteuning en zorg bij gemeenten.
-
Inclusie en toegang: een wereld te winnen: als toegang tot de ‘normale wereld’ niet vanzelfsprekend is (Movisie, 10 februari 2022)
-
'Ik heb het gevoel dat ze totaal niet snappen wat er nodig is’ (Movisie, 15 oktober 2021)
-
‘Vertrouw burgers met een persoonsgebonden budget’ (Movisie, 29 september 2021)
-
‘Je kunt een cliënt niet op deze manier in het ongewisse laten als gemeente’ (Movisie, 26 september 2021)
-
‘Ik heb behoefte aan iemand die mij helpt, maar ik heb nergens recht op’ (Movisie, 1 maart 2021)
-
‘Het liefst wil ik ondersteuning op alle levensgebieden’ (Movisie, 26 januari 2021)
- ‘Ik had voor het eerst het idee dat er iemand naar me luisterde’ (Movisie, 5 november 2020)